Nieuws

Kiempunt Jaaroverzicht 2019

103 x bekeken

Wat is het einde van een jaar zonder overzichtslijstjes? Ook bij Kiempunt blikken we terug op een mooi jaar vol berichtgeving over innovatie, samenwerkingen en successen in de Limburgse agrofoodsector.

Cijfers

Er verschenen in 2019 ruim 180 artikelen over uiteenlopende onderwerpen op Kiempunt. En er werden ruim 60 evenementen, workshops en bijeenkomsten aangekondigd in de agenda. We zijn dankbaar voor de 19.000 bezoekers die in 2019 hebben gelezen over ontwikkelingen in het agrarisch onderwijs, innovaties in technologie, de productie van veilige, gezonde voeding, korte ketens, duurzaamheid en meer.

Groepen

Kiempunt is echter meer dan alleen berichtgeving. Het brengt ook ondernemers uit de sector samen in groepen. In 2019 werden vijf groepen geïntroduceerd om op specifieke thema’s informatie, contacten en initiatieven te kunnen uitwisselen. De groepen zijn:

  • Korte ketens
  • LOF
  • Verdelingsnetwerk Limburg
  • Arbeidsmarkt & Onderwijs
  • Digitalisering, Precisie Landbouw & Big Data

Inmiddels zijn bijna 100 mensen aangesloten bij een of meer van deze groepen. Meer weten of aansluiten kan via de ledenpagina.

Het meest gelezen

Het meest geliefd dit jaar waren de persoonlijke verhalen van de Limburgse boeren en ondernemers. Zo kwam de rubriek '5 vragen aan' meerdere keren voor in de top van de gelezen artikelen. Ook de Kiempunt cases waren populair onder de lezers. Voor wie iets heeft gemist, of nog eens wil nalezen, zetten we de meest gelezen berichten op een rijtje.

5 vragen aan

  • Erik Gipmans van Gipmans planten spreekt over innoveren door vooral te proberen;
  • Joep van de Bool van biologische tuinderij 'De Woag' vertelt hoe hij de nodige technologische aanpassingen op het spoor komt;
  • Willem Voncken, akkerbouwer in Eys en voorzitter bij LAJK, adviseert te innoveren op jouw eigen manier.
Joep van de Bool

Cases

  • Hoe komt Vitacress aan de beste werknemers? Directeur Ralph Coenen deelt zijn aanpak;
  • Ron Mulders van Pommeron legt uit over het samenbrengen van regionale producenten en afnemers in een nieuwe versketen;
  • Noud van Stekelenburg geeft inzicht in het volgen van foodtrends en productontwikkeling binnen FI&S.
Ralph Coenen

Andere populaire artikelen

Vermarkten onderscheidende vleesproducten

De redactie van Kiempunt wenst je een innovatief en succesvol 2020 toe!

Reacties

Dit artikel heeft (nog) geen reacties.
Registreer of log in om te kunnen reageren.

Heb je zelf ook interessant nieuws dat op Kiempunt zou moeten staan? Mail het naar redactie@kiempunt-limburg.nl.