Nieuws

"Service-innovatie belangrijke groeifactor voor food"

Rabobank, partner van Kiempunt Limburg, publiceert regelmatig trends en cijfers die relevant kunnen zijn voor jouw toekomst als agrofood professional.
Mireille Schreurs, expert Food binnen het Business Innovatie Team Limburg, adviseert om naast productinnovatie ook in te zetten op service-innovatie. Hieronder vertelt ze waarom.

Auteur: Mireille Schreurs, Business Innovatie Team Limburg, Rabobank

Onlangs publiceerde Rabobank een artikel over ‘het nieuwe consumeren’, dat gevolgen heeft voor de manier waarop ons eten en drinken wordt geproduceerd en geleverd. In deze bijdrage van mijn collega’s lezen we dat er een verschuiving gaande is naar gezonder en duurzamer voedsel, en dat de consument ook steeds meer waarde hecht aan beleving en gemak.

Wat ik je wil adviseren, is om naast productinnovatie ook te investeren in service-innovatie. Want de dienstverlening om onze voeding heen wordt steeds belangrijker. Mijn verwachting is dat deze services, zoals online bestellen en thuisbezorging, binnen nu en tien jaar zelfs winstgevender zijn dan het product zelf. Voor nieuwe nog te lanceren concepten is het vaak gemakkelijker en goedkoper om een uitgekiende combinatie van diensten aan te bieden. Zoek naar samenwerking in de keten!

Mireille Schreurs, expert Food binnen het Business Innovatie Team Limburg

Meer lezen over trends en cijfers in de food van Rabobank >

Reacties

Dit artikel heeft (nog) geen reacties.
Registreer of log in om te kunnen reageren.

Heb je zelf ook interessant nieuws dat op Kiempunt zou moeten staan? Mail het naar redactie@kiempunt-limburg.nl.