Streekproducten en toerisme samen succesformule

Provincie Limburg zette recent twee bedrijven in de spotlight die inzetten op streekproducten: De IJsvogel in Arcen die likeuren maakt van fruit en groente uit de regio en restaurant Gerardushoeve in Epen, waar 95% van het menu bestaat uit streekproducten.

Provincie Limburg ziet streekproducten als een belangrijke toeristische trekker en een versterkende factor voor het bourgondische imago van Limburg.
Ook partijen als La Saison Culinaire, FoodLab Limburg en VVV onderkennen het belang van typerende producten voor de streek om een regio toeristisch te kunnen positioneren.

Ook interesse om een eigen streekproduct te ontwikkelen? Sluit je aan bij de Ambassadeursgroep Korte Ketens of vraag een Kennistraject Marketing Korte Ketens aan.

Reacties

Dit artikel heeft (nog) geen reacties.
Registreer of log in om te kunnen reageren.

Heb je zelf ook interessant nieuws dat op Kiempunt zou moeten staan? Mail het naar redactie@kiempunt-limburg.nl.